ANKETA: Proč to nejede a nejde v Ústí?

Foto: ŠJů

Už několik let nejezdím z Ústí do Prahy autobusem. Chybí přímá linka a pohodlný, moderní autobus. Mohu si sice vybrat z několika železničních spojů včetně čistotou zářících écéček, ale ne vždy se trefím do dobrého času odjezdu a příjezdu a ne vždy jde o komfortní dopravu. Takže alternativa dráze v podobě rychlé autobusové linky by se hodila.

Takové linky vedou přepravci z Prahy na sever do Liberce, Mostu, Chomutova, jen do Ústí ne. Tedy s výjimkou jedné přepravní společnosti s minimálním počtem míst a linek, u které musíte nakupovat jízdenky předem. A to není, například pro studenty nebo dojíždějící za prací to pravé ořechové. Redakce Žít Ústí ale zjistila, že Ústecké fórum občanů už několik měsíců plánuje znovuzavedení přímé linky Ústí – Praha. Ale podle náměstka primátorky a předsedy UFO Jiřího Madara aktivisté fóra narážejí u přepravců na nedůvěru. Například Student Agency předpokládá velmi malý zájem ústecké veřejnosti na zřízení takové linky a obává se nenaplnění kapacity autobusů.

No, nevím. Že by stotisícové a navíc krajské město s univerzitou nevyužilo přímý spoj s hlavním městem?  Jsme opravdu tak nezajímavou republikovou periferií? Každopádně nás zajímá názor Ústečanů na potřebu autobusové linky Ústí – Praha linky a přínos pro město. A co nové autobusové nádraží. Potřebujeme ho nebo se jen město pouští do zbytečné investice?

Hlasujte do 17. října a napište nám svůj názor.

ANKETA ŽÍT ÚSTÍ

Jste pro obnovení přímého autobusové spojení Ústí nad Labem - Praha?

Jste pro návrat autobusového nádraží do centra města?

25 komentářů on ANKETA: Proč to nejede a nejde v Ústí?

  1. Já bych moc rád uvítal aby tam byl Student Agency! Určitě hodně lidí by bralo směr Praha!a i dál až do Brna!Jsou tu studenti,duchodci,atd! by to brali,ale divim se ze v Mostě to tam je.

  2. Kdysi jezdíval z ÚL autobus do Šluknovského výběžku, toto mi také chybí. Teď se musí několikrát přestupovat (a ne jen proto, že je tam nyní výluka), čeká se na spoj vlak + autobus… opravdu nepříjemné cestování.

  3. Obnovit autobusové nádraží potřebujeme asi jako obnovit provoz kin. V Ústí je asi 800 míst, kde je třeba investovat. Poučme se z kauzy Mariánský most a vynakládejme prostředky daňových poplatníků účelně a uvážlivě.

  4. Bylo by to rozhodně na místě,protože vlaky jsou sice super,ale v poslední době jejich nespolehlivost co se týče častého opoždění atd.,je dost nepříjemná.Pamatuji si,že jezdil přímý autobusový spoj Děčín-Ústí n/L-Praha.Interval byl dostačující,ale byl dost často plný,často právě studenty,kteří jezdily do Prahy na vysokoškolské koleje,ale jinak to bylo v pohodě.Takže osobně bych tuto linku přivítal.

  5. Proč anketa ?? Bývalo samozřejmostí, že každé krajské město mělo přímé spojení s hlavním městem autobusem – nejen vlakem. Navíc by mělo být samozřejmostí, že krajské město jako je UL má AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ?? Proč tomu tak není jsem se již tohoto listu dotazoval , žel s pochybnou odpovědí. Přímé spojení s Prahou autobusem podporuji a jsem i pro nové autobusové nádraží.

    • Anketa, protože se domníváme, že by Ústečané měli říci svůj názor, pokud toto někdo v jejich městě plánuje.
      A náš list, kterého jste se údajně dotazoval, samozřejmě o nádraží ani žádné přímé lince nerozhoduje. Musíte se dotazovat kompetentních úřadů.

  6. Při pohledu na fotku torza Ústeckého autobusového nádraží s jeho odbavovací budovou někoho napadne, které zločinecké sdružení – spolek nebo osoba se dokázalo postarat, aby autobusák v UL zmizel?? Kdo to zavinil ???Co to bylo za darebáky ???

  7. Myslím si, že přímé autobusové spojení do Prahy není nutné, neboť ve srovnání s Libercem má Ústí nad Labem kvalitnější železniční dopravu. Uznejte sami, na co potřebuju jet do Prahy autobusem, když mi každou hodinu jede vlak, který mě tam dopraví celkem pohodlně za cca 1 hodinu a 15 minut až na pražské hlavní nádraží do centra města. Autobus takové pohodlí neposkytuje a určitě by měl konečnou v Praze Holešovicích. Proto se nedivím dopravcům, že mají k této lince lince nedůvěru a souhlasím s firmou Student Agency, která předpokládá malý zájem ústecké veřejnosti.

  8. Zavést novou autobus linku /kamkoli/musí mít nějaký důvod.Zejména rychlost,pohodlí,četnost spojů a cenu.Ani jeden parametr by tato linka nesplňovala.Vlak je pohodlnější,rychlejší/do Holešovic za hodinu a tři minuty/,do Prahy jede 29 vlaků za den a možná cenově by to vyšlo nastejno.Do toho žádný podnikatel nepůjde,to by zkrachoval.Vámi uváděný důvod“Když to má soused,játo chci taky“je s prominutím pitomina.
    Autobusové nádraží naopak je naprostá nutnost.Ty idioty co nechali autobusák zbourat by měli vystavit na pranýř na Mírovém náměstí…

  9. Autobusové spojení i návrat autobusového nádraží bych uvítala. Jezdím vlakem denně do práce a málokdo si dovede představit, co to znamená. To nejmenší, co nám dráhy dokáží nadělit, je zpoždění protože nákladní vlak má přednost před vlakem plným lidí, kteří jedou do práce. Navíc mám v praxi vyzkoušeno, že cesta autobusem do Brna je o polovinu levnější a jednoznačně rychlejší než cesta vlakem. Jsem 100% pro autobusové spojení do Prahy i dále. Souhlasím i s názorem, že je ostuda, že město jako je Ústí n.L. nemá odpovídající autobusové nádraží.

    • Kdyb silniční dopravci platily všechny poplatky,ktewré musí platit např.České dráhy,ale i jiní soukromí železniční dopravci,nemohli by být tak levní jako doposud

  10. Ústecký kraj a Ústí nad labem potřebuje především kvalitní integrovaný dopravní systém,který by občanům zaručoval možnost přestupů mezi jednotlivými dopravci na jeden jízdní doklad,jako je tomu např.v Praze,ale i v mnoha jiných městech např i v Liberci.Přímou autobusovou linku do Prahy určitě nepotřebuje.Je zde každou hodinu spojení rychlými vlaky a v centru města jste za hodinu a něco.

  11. Také se přikláním k názoru, že zrovna spojení Ústí n.L.-Praha dobře zajišťují ČD. To ale neznamená, že v Ústí není potřeba centrální autobusové nádraží pro ostatní spoje. Je to ostuda, že dosud není nikde umístěna alespoň světelná tabule s odjezdy autobusů a nástupišťěm jako třeba v Roudnici n.L. nebo v Bohušovicích n.O., v Děčíně aj. A to jsou menší města než Ústí. Kdo o tom vlastně rozhoduje?

  12. Dobrý den.
    Ústí nad Labem má jistě dobré vlakové spojení s Prahou. I když dost často zpožděné a vlakové soupravy nic moc.
    Ale proč mezinárodní linky Student Agency , Eurolines a jiní, nestaví v Ústí nad Labem. Ano jsou to soukromníci a záleží jen na nich. Ale je to škoda.
    Chtěl jsem jet do Drážďan na letiště a pro cestování jsem volil Studen Agency. Tuto variantu jsem chtěl zvolit pro výhodnou cenu než je vlak. Na infolince společnosti mi bylo řečeno, že autobus nestaví v Ústí nad Labem. Takže musím jet do Prahy nebo do Mostu. Pak dále jet do Drážďan. Autobusová linka jede po D8 kolem Ústí nad Labem do Drážďan. Chápu, asi tím že autobus musí zajet do města, zabere to dost času. Ale mohla by se vybudovat zastávka někde poblíž dálnice a využít autobusové linky, aniž by autobus musel zajíždět do centra a tím nabrat zpoždění. Myslím si,že by určitě poptávka po této službě byla.
    Krajské město bez autobusového nádraží je hrozné.
    Doprava Ústeckého kraje, a jejich zelené autobusy, které mají zastávky po celém centru Ústí nad Labem a nikdo neví kde, vnáší chaos. Dnes má každé větší město integrovaný systém veřejné dopravy, který na sebe navazuje a funguje (vlakové nádraží, autobusové nádraží, HMD). V Ústí nad Labem se peníze dávají na nesmyslné projekty. Škoda.

  13. České dráhy sice pokrývají skvěle intervaly mezi Ústím a Prahou a rozhodně je preferuji, ale bohužel, pokud dojde k náhlému výpadku na trati, např. při sražení osoby v kolejích, stojí celá trasa na několik dlouhých hodin nebo vlaky nabírají obří zpoždění. V takovou chvíli – a že to není nijak ojedinělé – je bez auta naprosto nemožné se do Prahy či z Prahy dostat. Několikrát jsem takto naprosto bezmocně uvízla, bez možnosti dostat se do Prahy do práce za klienty či z práce. Autobusová alternativa bych tím pádem byla velmi cennou variantou B. Na České dráhy se nelze bezvýhradně spolehnout a přináší to mnohé obtíže a stres.

  14. Jezdím denně za prací do Prahy. Jediné spojení je vlakem. Kdo zná dráhy ví jaké a jak časté strasti se objevují(velké zpoždění, technické závady a to včetně spadlých lidí do kolejiště). Nemusím zmiňovat zimu, kdy namrznou troleje a vlaky nejedou. Z vlastní zkušenosti mi nezbylo nic jiného než jet autobusem do Litoměřic a vlakem do Ústí. Jedna věc je, že docela ostuda že krajské město nemá spojení s Prahou a nedaleké Teplice s tím nemají problém. Druhá věc je pokud by cesta autobusem byla cenově přijatelnější než vlak tak není co řešit. A poslední -pokud by spoje byly v dobré časy v dobrých intervalech a vyplňovaly místa mezi vlakovými spoji. Osobně bych autobusovou dopravu ráda přivítala buď jako hlavní cestování nebo jako náhradní možnost, když nejedou vlaky.

  15. Dobrý den. Jsem jednoznačně pro zavedení přímé autobusové linky Ústí nad Labem – Praha a také o obnovení autobusového nádraží. Je velká ostuda, že krajské město nemá odpovídající autobusové nádraží. To jsou na tom lépe menší města, než je to naše. Argumentace tím, že je zde velký železniční uzel a vlaky jezdí každou chvíli neobstojí. Želenice má dost problémů a někdy je opravdu horor cestovat vlakem. Autobus by tedy nebyl od věci.

  16. Vážení,ono to není s tím zpožděním zase tak hrozné jak se zde objevuje.Zkuste nahlédnouti do statistik a budete velice překvapeni jak ČD plní grafikon.To že se skákání pod vlakse stalo častým, není vinou reklamy ČD na eutanázii.No a když dojde k problému na silnici /Ústí-Lovosice často/,stojíte ve frontě v autobusu stejně jako ve vlaku.

  17. souhlasím s pravidelnou linkou UL – Praha, vlakem večer bych nejela ani za nic. Autobus je v dnešní době pro samotné ženy určitě bezpečnější cestování.

    • Představte si Drahomíro,že ve vlacích ČD linky Cheb-Praha /přes Ústí/je vyhrazeno kupé pro samostatně cestující ženy.

  18. Linka Ústí – Praha by určitě zpestřila dopravní situaci v Ústí nad Labem a zatraktivnila by město v očích veřejnosti. Autobusové nádraží je nezbytně nutné a je ostuda, že nyní ve městě nefunguje. Dopravovat se autobusem je detektivka s nejistým koncem, neexistuje ani informační zázemí ani například toalety. Vůbec tuto situaci nechápu a obávám se, že o ní rozhodli ti, kteří autobusem nejezdí a potřeby spoluobčanů jsou jim lhostejné.

  19. Dobrý den, je pravda, Ústí má dobře spojení s Prahou po železnice. Vlaky ale bývájí dost plné – rychlici, aj EC, hlavně během špiček i v létě. Navíc sem jezdí (zatím) jen CD, a žádné soukromnici, jako RegioJet nebo LEOexpress. Jezdím velice rád obojí, vlakem i autobusem – když nejsou přeplnění, a nabízí pohodli jako nápoj, noviny, wifi a sluchátka zadarmo. Myslím, že by se to soukromním dopravcům vyplatilo, nabízet autobusy a soukromný vlaky mezi Prahou a Ústí, asi dost lidi by to uvitalo.

  20. Dobrý den,
    rozhodně jsem pro obnovení spojení Ústí -Praha. Ovšem, co moc dobře nechápu ,je zrušení autobusového nádraží,jak má člověk dopředu vědět ,kde nastoupit, na určitou trasu.Kdo to vymyslel,že tak velké město jako je Ústí bude bez autobus.nádraží.

  21. Dobrý den.
    Jezdím poměrně často z Ústí do Prahy a zpět, bohužel pouze vlakem, přičemž cesta trvá přes 1 hod. Vidím, že i mnoho dalších lidí z Ústí jezdí na této trase.
    Jezdím často i se Student A. z Karl. Varů do Prahy a cesta trvá také něco přes hodinu.
    Zavedením autobusového spoje př. SA bych zcela jistě ušetřil čas.

    Jinak neexistenci autobusového nádraží v Ústí ( stavbu možno dotovat z EU ) si snad lze vysvětlit nezájmem a održitostí zastupitelů města od běžných občanů-voličů. Je zjevné, že Oni osobně toto nádraží nepotřebují.

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*