Češi šetří hlavně nakupováním v akcích

Dvaasedmdesát procent Čechů si před cestou do supermarketu zkontroluje aktuální cenové akce. Pro 36 procent z nich jsou nákupy v akcích dokonce zábavou či adrenalinem. Vyplývá to z průzkumu portálu Kupi.cz mezi 4000 respondenty.

Z výsledků průzkumu vyplynulo, že nákupy v supermarketových akcích jsou nejčastějším způsobem, jak ušetřit rodinný rozpočet. V posledním měsíci je alespoň jednou využilo 94 % respondentů. Následují slevy v rámci věrnostních programů (30 %), nákupy na slevových serverech (26 %) a výprodeje zboží s ohroženou trvanlivostí (21 %). Pouze 15 % odpovídajících ušetřilo v posledním měsíci tak, že si odepřeli nákup vytouženého zboží.

Oblíbenost cenových akcí potvrzuje i fakt, že jejich aktuální přehled si před cestou do supermarketu kontroluje 72 % zákazníků – ať už online nebo v akčních letácích. 36 % lidí uvádí, že nákupy v akcích a výprodejích jsou pro ně svým způsobem zábavou nebo adrenalinem.

“I když čeští zákazníci cenové akce milují, více než polovina z nich není kvůli nim ochotná změnit svoji obvyklou nákupní trasu. Jen třetina zákazníků se kvůli opravdu výhodné ceně vydá do jiného obchodu nebo dál, než je zvyklá. Hodinu času navíc je kvůli extra zajímavé akci ochotno obětovat jen 10 % zákazníků,” uvádí Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Průzkum také zjišťoval, u kterých položek zákazníci zásadně nešetří na kvalitě. Na prvním místě se umístilo maso, u kterého není ochotno dělat kvalitativní kompromisy 59 % lidí. Následují mléčné výrobky se 49 % a ovoce a zelenina se 45 %. Nejméně zákazníci řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí, které uvedlo méně než 10 % lidí.

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*