Co jíst na jarní únavu

Letošní zima nestála za mnoho, sníh a mráz se moc nesnažily, zato bacilů bylo nějak více než jindy. Jenom kolikrát s nimi za letošní zimu bojovali členové naší redakce. Jarní únava je tedy znát a chtělo by to nějaký čerstvý vitamin. Předjaří má ale tu nevýhodu, že na zahradách ještě nic čerstvého neroste.

Nezbývá než si vystačit s truhlíkem na okně. Zkuste do něj dát trochu hlíny, do ní špičkou nahoru zapíchejte stroužky česneku – stejně už začíná být vyšeptalý – a hlínu pravidelně zalévejte.

Za pár dní stroužky vyženou zelené výhonky, které si nasekejte a sypejte, kam to jde. Na chleba, do salátu, na brambory, do polévky. Výhonky jsou plné vitaminů a oproti stroužkům mají tu výhodu, že po jejich konzumaci můžete bez obav mezi lidi.

Proti nemocem včetně nastydnutí, kašle a rýmy je výborná také řeřicha. Její semínka koupíte v každém zahradnictví. Ta nasypejte na namočenou vatu a dva dny nechejte naklíčit v temnu.

Pak je dejte nejlépe na okno, kde z nich vyrostou malé zelené rostlinky. Ty stříhejte a zase sypte, kam můžete. Výborně řeřicha chutná například v tvarohové pomazánce.

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*