FestUp chce inspirovat studenty

Student. Foto: UJEP

Motivovat studenty s dobrým nápadem pro založení vlastní firmy chce festival start-upů s názvem FestUp. Vůbec první akci podobného druhu v regionu pořádá Inovační centrum Ústeckého kraje (ICUK) pod záštitou Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP) ve středu 19. října, a to v prostorách Multifunkčního informačního a vzdělávacího centra UJEP. Studenti se na FestUpu budou moci setkat se zástupci úspěšných začínajících firem i globálních společností, jako jsou Google, Microsoft či Airbnb.

Na FestUpu se představí více než 20 firem různých velikostí a oborů. Jejich zástupci se podělí o své příběhy úspěchu, ale i karamboly, a poradí, jak se dostat od nápadu až po jeho úspěšný podnikatelský start. Že se jedná o unikátní projekt, potvrzuje ředitel ICUK Tomáš Siviček: „Inspirovali jsme se u podobných akcí v Praze, Brně i v západní Evropě, kde jsou tato setkání velmi populární. Chceme studenty namotivovat, popíchnout, aby  své nápady realizovali a rozběhli vlastní podnikání.“

A co že je smyslem celého festivalu? „V první řadě podpora podnikání. Cílíme ale na studenty, protože právě je chceme udržet v Ústí nad Labem i po skončení studia. Když tu studenti založí vlastní firmu, nejenže vytvoří pracovní příležitosti a posílí ekonomiku regionu, ale především neodejdou jinam, jak se  často stává,“ doplňuje za spolupořadatele rektor UJEP Martin Balej. Podnikání na zkoušku zajistí kreativní dílny. Festival začínajících podnikatelů je navržen interaktivně.

Studenty mají inspirovat nejen příběhy úspěšných start-upů či zkušenosti již zavedených firem, ale připraveny jsou pro ně i kreativní dílny. Čeká je například dílna marketingu pod vedením oficiálního trenéra Apple, v níž si účastníci vyzkouší prodat svůj výrobek/nápad. Studenti se také mohou přiučit, jak se tvoří mobilní aplikace, potrénují imaginativní myšlení anebo se dozvědí, jak a kde pro svůj nápad získat peníze.

„Pamatujeme i na spárování těch, co něco umí, mají nápad a chtěli by něco podniknout. A využijeme k tomu již zavedený start-up Retrobox a jeho fotobudku. Účastníci napíší na cedulku, co jim schází, v čem vynikají atp. A nechají se zvěčnit fotobudkou. Na speciální nástěnce s fotkami se poptávka a nabídka propojí,“ říká hlavní organizátorka FestUpu Tereza Váňová z Inovačního centra Ústeckého kraje.

Vedle zvučných jmen velkých firem, jako Google, Microsoft, Česká spořitelna či Nadace Vodafone a Vodafone Nápad roku, čeká účastníky ale především scéna úspěšných regionálních start-upů (Event-Blender, Liftago, Virtualizace V&V, Retrobox) a také dnes populárních food start-upů, které zajistí i občerstvení na festivalu (Konečně vývar, Cakeland cupcakes, Tartaletka, Chilli omáčky Palíto anebo kavárna C´UP coffeeup). Celý program festivalu lze najít na webu www.festup.cz.

UJEP Ústí nad Labem

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*