Nestává se často, aby klíčoví partneři bez váhání podporovali sportovní klub i po jeho sestupu do nižší a pro diváky méně atraktivní soutěže. Hokejisté ústeckého Slovanu takové štěstí mají. I po sestupu z první ligy jim dál věří a bez váhání novou sezónu klubu spolufinancuje dvacetiprocentní spoluvlastník klubu, podnikatel Miroslav Zadák. Kdo vlastně je a jakému podnikání se věnuje?
Moje PR? Kdo je to Miroslav Zadák? Já doufám, že pořád obyčejný kluk. Po třiceti letech podnikání a zejména za posledních patnáct let, kdy jsem toho spustil opravdu mnoho a vdechnul život projektům, které nám opravdu prosperují a letí nahoru. Doba nám přeje. Základem bylo podnikání s drahými kovy jako pojistka pro zabezpečení rodiny. Na to jsme vsadili a světová situace nám nahrála. O naše služby je stále větší zájem. Jsem tedy podnikatel, kterého stále ve tři ráno budí nové nápady. A samozřejmě i manžel, rodič a sportovec tělem i duší.
Můžete nám stručně nastínit historii ATT Investments a vaši produktovou řadu?
ATT je, myslím, obyčejná obchodní firma a z ní se stala silným holdingem. Dnes máme po Čechách a na Slovensku padesát dva prodejen a desetiletou historii růstu. Dovoluji si říct, že jsem v tuto chvíli asi největší tuzemský zlatník. Specializovali jsme se na výrobu a prodej šperků a především na fyzický prodej investičních kovů. S pýchou můžu říct, že jsme jediní napřímo ve slévárnách ve Švýcarsku, což je samozřejmě cenově pozitivní pro klienty, ti to náležitě kvitují. Jsme proto jedni z nejlepších na trhu.
Nicméně v našich kamenných showroomech najdete i další produkty, jako investiční kameny, mince a medaile a v neposlední řadě luxusní švýcarské hodinky Cuervo Y Sobrinos s kubánským odkazem a temperamentem. Díky zajímavé a pestré produktové řadě i elegantnímu prostředí se k nám klienti pravidelně vrací.
Pro vás jednoduchá otázka. Proč a jak vlastnit zlato?
Jak ukazuje zkušenost, doporučuje se rozdělit majetek do několika hromádek. Používám slova Tomáše Bati… Jsou to finance, nemovitostní trhy a komoditní trhy. Málokdo ale ví, že komodity jdou vždy proti finančním trhům. Po dvanácti až patnácti letech přichází změna ve finančním řádu. Ta je nevyhnutelná. V roce 2008 proběhla finanční krize, po ní následoval pád trhu s nemovitostmi a následoval extrémní růst komodit. V současné době jsme ve stejné situaci. K tomu připočtěme válku, nestabilitu dolaru. Zlato ale přežilo všechny civilizace, zlato drží hodnotu a každá rodina by ho měla mít jako skutečnou pojistku proti inflaci. Jeho cena se vyvíjí nahoru a dolů, ale ve výslednici pořád stoupá. Jeho reálná cena ale stojí. To znamená, že si kdykoli v čase koupíte výměnou za zlato ten samý majetek. A to je princip pojistky proti inflaci. U nás si drahé kovy pořídíte jednoduše. Přímým nákupem zlatých, stříbrných či platinových slitků, či vysplátkováním pravidelnými měsíčními úložkami. V ATT máme drahé kovy v podstatě pro každého.
K ATT patří ale i další obchodní a developerské divize. Je to tak?
ATT ale nejsou jen drahé kovy. Máme i další divize. Jako silná společnost jsme začali investovat do různých start-upů. Koupili jsme továrnu na prací prášky, tj. firmu Qalt. Dnes je k dostání ve všech řetězcích. Investovali jsme do firmy Airtech, která je předním výrobcem vojensky využitelných dronů. Investovali jsme do start-upů se zdravím, koupili jsme zastoupení zdravé vody Royal Water, což je unikátní zdroj pitné a léčivé vody z Maďarska. Spustili jsme i developerskou divizi. Stavíme hlavně v západních Čechách, na Šumavě a v Mariánských Lázních. Ve středočeských Petrovicích jsme se pustili do developerské činnosti, kde budujeme zázemí firmy, vlastní hotel, pivovar a jeden z největších sportovních areálů. Jsme silným partnerem i mnoha sportů: cyklistiky, ledního hokeje, hokejbalu, ragby.
Nechci říct, že stavím „malý Nymburk“, ale s nadsázkou to tak je. V roce 2004 jsem zbankrotoval a přišel o síť sportovních prodejen. Za to, proč jsem se nevzdal a pořád pokračuji v podnikání, může právě sport. Sport vychovává děti a učí je zejména přijímání porážek. Sportovci pak jsou těmi správnými vzory pro budoucí generace. I proto naše masivní podpora sportu. Všechny naše sporty pak zastřešuje marketingová společnost ATT SportZone a naši sportovní partneři si rozdělují 20 miliónů ročně.
Kladete velký důraz na vzdělávání vlastních lidí. Jaký smysl vám to dává?
Zhlédnul jsem se v Tomáši Baťovi. Dnes jsme účastni i v jeho nadaci. Školíme finanční gramotnost podle Tomáše Bati. Pochopil jsem, že vzdělání je zásadním stavebním materiálem člověka. A to nemyslím jen základní školu, ale měli bychom se vzdělávat pořád. Jako firma prosperujeme na základě pozitivních ohlasů mezi klienty. A to by bez vzdělání našich lidí prostě nešlo. Proto máme MŠMT akreditovaný kurz Komoditního specialisty, k tomu máme další sérii našich interních školení, a to od dvouhodinových po týdenní Manažerskou školu, kde v lidech rozvíjíme jejich vlastní JÁ, obchodní dovednosti a finanční gramotnost. Nejsme společností, která někoho znáboruje a přes noc z něho udělá experta. U nás je to dlouhodobý, pravidelný proces.
Jste vizionář, a tak se na závěr dovolím zeptat, kde vidíte ATT Investments za deset let a jaká je vaše vize budoucnosti našeho společného světa?
Svět kolem nás se vyvíjí a je zřejmé, že přichází nový řád, minimálně tedy finanční. Stále dochází k evoluci člověka a můj věčný optimismus mi říká, že se vše brzy uklidní a ustálí. ATT je zdravá firma, máme ji dobře nastavenu a daří se nám. Máme ji vystavenu na svobodných principech a věřím, že se nám bude dařit i nadále. Jediné, co by nás mohlo ohrozit, je změna režimu. Ale tomu opravdu nevěřím. Lidé, kteří se mnou jdou a pochopili moji strategii a vize postavené na baťovských základech, jsou to nejcennější, co tady máme, a pilířem, na kterém naše společnost stojí.
Přidat komentář