Nové značení masa na prodejních pultech

Lidé budou lépe informovaní o původu vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa. Nové etikety o původumasa musí uvádět od 1. dubna 2015 obchodníci na svých prodejních pultech i samotných balíčcích. „Týká se to vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa, dosud měli lidé tyto informace jen u hovězího. Účelem nového nařízení je, aby měli zákazníci lepší přehled o tom, ve které zemi se zvíře narodilo, bylo chováno a kde poraženo, což jim může usnadňovat nákupní rozhodování. Zvláště pak v souvislostech s proběhlými potravinovými aférami z předchozích let,“ říká Kateřina Lacinová z Bureau Veritas, vedoucí auditorka pro oblast potravinářství.

Zákazníci budou znát historii masa, příklady

„Lidé budou zkrátka lépe informování o historii masa, a to i v případě, kdy mělo zvíře bohatší rodokmen. Například prase se mohlo narodit v Polsku, kde bylozároveň chováno, ale několik měsíců před porážkou bylo převezeno do České republiky,“ dodává Kateřina Lacinová z Bureau Veritas a uvádí další příklad:

„Kuřata, která k nám byla dovezena ze zahraničí, byla dříve označována jako česká. Stačilo, aby je naporcoval a zabalil tuzemský zpracovatel. Toto označení tedy bylo z hlediska spotřebitele poněkud matoucí, protože informace o tom, kde se kuře vylíhlo a bylo chováno, zákazníci neměli k dispozici.“

Za nedodržování nových předpisů hrozí podnikům pokuta do výše 10 milionů korun.

 

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*