
Vítězem otevřené soutěže na novou vizuální identitu města Ústí nad Labem se stalo Studio Trifor. Severočeské studio vsadilo na specifické písmo a sebevědomé logo a uspělo mezi 84 návrhy nové vizuální identity města Ústí nad Labem.
Dominuje jí výrazné logo, které působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. „Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazujícího na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ vysvětlují designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar ze Studia Trifor.
Ústí nad Labem chce nahradit značku z roku 2005. Nové logo budou moci kromě magistrátu využívat i pro svou prezentaci všechny čtyři městské obvody, organizace a společnosti města, jako jsou dopravní podnik nebo ZOO. „Bude to dlouhý proces, který bude stát velké úsilí pracovníky magistrátu, městských organizací, a hlavně samotných grafiků z Trifor studia. A vlastně i zástupců Czechdesignu, kteří nám i po skončení soutěže pomáhají jako podpůrní poradci a koordinátoři,“ uvedl primátor města Petr Nedvědický.
Nový vizuál je až do konce března k vidění v informačním centru na Mírovém náměstí v Paláci Zdar. Je zde k dispozici je i box, do kterého můžou Ústečané vyjádřit svůj názor.
Přidat komentář