Ústí řeší terminál „vrtky“

Foto: SŽ

Vysokorychlostní trať zase budí vášně. Správa železnic totiž ve své studii počítá s nadzemní variantou terminálu v místě mezi ústeckým západním a hlavním nádražím. Ústečtí zastupitelé chtějí po Správě železnic studii proveditelnosti podzemní varianty. Nadzemní varianta se jim nelíbí především kvůli hluku nebo nevyřešenému napojení silniční dopravy na terminál.

Podzemní varianta může podle Pavla Hrušky ze Správy železnic stavbu ve městě oddálit o několik let a navíc sebou nese rizika. Podzemní nástupiště by muselo být umístěno 24 metrů pod zemí, trať by vedla pod řekou Labe a Klíšským potokem. Složitější by byla i případná evakuace lidí, jak z porouchané soupravy, tak v případě nehody ve Spolchemii. „Rizika má i pozemní varianta, ale menší. V případě úniku chloru ze Spolchemie nebo nehody by šlo o evakuaci také, ale ne z hloubky,“ vysvětlil Hruška.

Správa železnic požádala Ústecký kraj o změnu zásad územního rozvoje regionu, aby mohla zanést do plánů nové trasy rychlodráhy. Nově navržené trasy kritizují některé obce na Litoměřicku a Ústecku. Podle vedení kraje bude návrh na změnu projednán zastupiteli 28. února. O výsledné variantě se rozhodne až po změně zásad územního rozvoje kraje a vyhodnocení vlivu na životní prostředí a obyvatelstvo.


Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*