O vysokorychlostní trati Praha – Drážďany se mluví již dlouho. Do konce března zhodnotí odborníci možnosti tras, kudy by mohla vysokorychlostní trať vést. Podle plánu by měla rychlodráha vést z Prahy po levém břehu Labe před Lovosice, dále přes nový most překoná řeku a u Litoměřic vjede do tunelu, kterým u Ústí opět podjede Labe a zastaví na nádraží pod zemí. Na povrch se vlak dostane až za Ústím. Za Chlumcem najede znovu do tunelu pod Krušnými horami a vyjede pak u Heidenau.
„Přínosný je dle našeho názoru návrh řešení vyústění tunelu pod Středohořím až za řekou Labe, konkrétně tak, že ještě stanice vlaků vysokorychlostní trati bude řešena jako podzemní stanice umístěná pod stanicí ostatní železniční dopravy v prostoru pod bývalým vozovým depem v Ústí nad Labem. Tím je docíleno oddělení, důsledkem bude větší provozní spolehlivost a neovlivňování vysokorychlostních vlaků a ostatních mezi sebou. Také se dosáhne prodloužení úseku, kdy vlak může jet vyšší rychlostí, než kdyby se vynořil na Střekově a pomalu se přibližoval do centrálního nádraží,“ říká k plánům Lucie Dosedělová, mluvčí krajského úřadu.
Variantu, aby byla zastávka v Ústí nad Labem, se snaží prosadit i vedení města. To si od toho slibuje ekonomickou prosperitu a zvýšení důležitosti města v rámci železniční dopravy.
Přidat komentář