Za letošních deset měsíců přišlo v Ústeckém kraji o život při dopravních nehodách 51 lidí, tedy o jedenáct více než za stejné období loňského roku. Zhruba polovina smrtelných nehod se stala na Chomutovsku a Lounsku.
Tyto dva okresy totiž mají smutné prvenství hlavně kvůli nehodám, při kterých zemřelo hodně lidí. Podle policistů je vina jak na straně řidičů, tak i ve stavu silnice první třídy číslo 6 a číslo 7.
„Střídají se na nich úseky s kvalitním povrchem se stylem dálnic a nebo provizorními obchvaty a silnice staré ještě z dob Franze Josefa,“ říká šéf ústeckých dopravních policistů Jiří Ušák. Na snížení počtu mrtvých by tam měla pozitivní vliv například dostavba rychlostních silnic R6 a R7 a také dostavba dálnice D8. Ročně zemře na objízdných trasách nedokončené D8 v průměru 7 lidí.
Policisté se ale snaží snížit počet těžkých dopravních nehod tím, že rizikové úseky sledují. V každém okrese Ústeckého kraje jim pomáhají kontrolovat neukázněné řidiče rychlá auta, a to nejen známé passaty, ale také další civilní vozy. Odborníci ale varují i před současným počasím. Řidiči totiž zapomínají na povinnost používat rozsvícená světla a to může být za snížené viditelnosti osudné.
„Auto vzadu nesvítí a je zaděláno na problém. Divili byste se, kolik řidičů takhle jezdí, protože oni říkají že vidí…,“ vysvětluje Jan Pechout z Besipu. O tom, že si na svícení řidiči nedávají pozor, svědčí i čísla z posledních kontrol policistů – téměř 40 procent zkontrolovaných aut nemělo funkční světla.
„Vidět ovšem mají být i chodci,“ upozorňuje Jan Pechout. Řidič černě oblečeného chodce vidí na 18 metrů, pokud má ovšem v pořádku světla. Pokud má chodec alespoň nejaký reflexní prvek, zaregistruje ho řidič na vzdálenost minimálně 200 metrů.
Jan Bachorík/ČRo Sever
Přidat komentář