Nebezpečné železniční přejezdy najdete také v Ústeckém kraji

Železniční přejezd - signalizační zařízeníFoto: Aleš Spurný

Vlakové neštěstí u Studénky, kde přišly o život tři lidé, zřejmě zavinil řidič kamionu, který zůstal stát na kolejích mezi závorami, když riskoval jízdu na červenou. V Děčíně je přejezd, kde taková situace vzniká velmi často, navíc ne vinou řidičů. Při přejíždění mezinárodního vlakového koridoru jsou totiž na vedlejší ulici, musí zůstat stát na kolejích a počkat, až se zařadí do provozu na frekventované křižovatce. Mnozí si tak už zažili perné chvíle.

„Ano, taky jsem se snažila odbočit do hlavní ulice, kde vlastně jakoby odbočka vede přes tyto koleje. Za mnou se naštosovala auta a v dopravní špičce mě nikdo nepustil, a pak se spustila světla. Buďto jsem mohla vycouvat, ale fronta se nechtěla hnout, nebo vjet do dopravní špičky, což se mi příliš nehodilo, protože srážku s autem bych nechtěla a srážku s vlakem vlastně taky ne. Takže neřešitelná situace,“ popisuje jedna z řidiček, Petra Zulínská, svůj zážitek s přejezdem železničního přejezdu pod Červeným vrchem.

Trať je hlavní železniční spojnicí Ústeckého kraje s Německem, a tak tu projíždí nejen regionální vlaky, ale i nákladní a rychlíky.

Že přejezd patří k rizikovým připouští i Správa železniční dopravní cesty. Podle mluvčího Jakuba Ptačinského za to může především jeho nevýhodná geografická poloha v sevřeném Labském kaňonu.

„Trať tam probíhá v zářezu, takže není ani moc reálné jiné technické řešení. Jeho úprava přihází v úvahu až s přechodem této trati na dálkové řízení, tedy až bude zapojována do centrálního dispečerského řízení v Praze, které teď vzniká. Tak je pak šance, že se dočká ještě nějakého lepšího zabezpečovacího zařízení.´“

Na přejezdu pod Červeným vrchem řidiči obvykle za riskantní situace nemohou. Statistiky z celého Děčínska ale mluví opačně. Z policejních statistik vyplývá, že tu řidiči jen za letošní rok zničili závory už pětkrát a blikání výstražných světel pro ně znamená spíš pokyn „Jeď rychle!“.

Iva Zítková/ČRo Sever

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*