Labské údolí odedávna fascinovalo malíře i fotografy a nejinak to bylo s Karlem Gottsteinem. Fascinovala ho podlouhlá široká panoramata Českého středohoří od Emila Filly. Kladl si otázku, zda si něco takového může dovolit i fotograf, a odpověděl na ni svými Bednaflexy. Nikdo mu nechtěl věřit, že do svého fotoaparátu dostane záběr 75° a považovali ho za podvodníka. I dnes, kdy jsou takovéto snímky relativně běžné, působí jeho fotografie ústecké krajiny úžasným dojmem.
*19. 1. 1911 Josefov, †6. 6. 1979 Ústí nad Labem
fotograf, experimentátor a průkopník širokoúhlé fotografie Mládí prožil v Pardubicích, zde začal fotografovat nejdříve na malý deskový fotoaparát a později na Rolleicord. Poprvé vystavoval své fotografie v roce 1943 v Pardubicích. Během války byl totálně nasazený. Do Ústí nad Labem přišel v roce 1947 a zdejší krajina ho velmi fascinovala.
Do roku 1951 pracoval na ředitelství pošt. V letech 1952–1971 pracoval jako inspektor jeviště v ústeckém divadle. Od mládí se zajímal o fotografování a optiku. Jeho optické experimenty vyvrcholily v roce 1958, kdy sestrojil jednoduchý fotoaparát nazvaný Bednaflex „Přemysl“.
Vytvořil nespočet fotografií neobvyklých formátů. Jeho hlavními tématy byly městské exteriéry, krajina a architektura. V Pardubicích získal 1. cenu za snímek na korespondenční lístek. V roce 1970 měl výstavu v ústeckém divadle s názvem 99x Bednaflex.
Výstava je součástí podsbírky fotografie a její části bývají pravidelně vystavovány. Součástí sbírek techniky je i 8 kusů Bednaflexů z původních 25 sestrojených. Vydal také dvě knihy: „Pohledy na svět. 66x Bednaflex“ a „Staré Pardubice“.
Přidat komentář