Podívejte se na změny ve vlakovém jízdním řádu, budou platit od 14. prosince

Jezdíte vlakem? Tak to by vám neměl uniknout nový jízdní řád, který v začne v Ústeckém kraji platit 14. prosince. Na některých linkách dochází i k navyšení spojů. Celkem bude jezdit 792 vlaků, z toho 759 osobních a 33 spěšných. Dále 97 rychlíků, 12 spojů EuroCity a 5 vlaků EuroNight.

Největší změna nastane na lince Děčín – Most – Chomutov

Spoje této linky, na kterých jezdí výhradně vlaky RegioPanter, pojedou každé dvě hodiny až do Kadaně-Prunéřova. Každé dvě hodiny jezdí spoje do Mostu. Nově v pracovní dny v dopravní špičce pojedou osobní vlaky z Ústí nad Labem do Louky u Litvínova, kde je zajištěný přestup na motorový vlak do Litvínova. Mezi krajskou metropolí a Teplicemi v Čechách budou jezdit v pracovní dny v dopravní špičce spoje ve 30minutovém intervalu.

 Vánoční kometou na nákupy do Drážďan

Stejně jako v předcházejících letech, i letos pojede mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany v době adventu o víkendech jeden pár přímého zrychleného osobního vlaku. „Vánoční kometu“ využívají cestující k návštěvě tradičních vánočních trhů. Vlak bude letos řazen z 10 klasických vozů a zastaví ve stanicích Děčín hl.n., Bad Schandau a pak až v Drážďanech. Odjezd z Ústí nad Labem v novém jízdním řádu je stejný jako v současném, v 9:18, příjezd do Drážďan je v 10:20. Zpět z Drážďan odjíždí o pět minut později než v současném jízdním řádu, v 16:05, a do Ústí n. L. hl.n. přijede v 17:09. Poprvé vyjede „Vánoční kometa“ v sobotu 29. listopadu.

Změny v jízdním řádu v Ústeckém kraji

Trať 087 Lovosice – Česká Lípa

  • Rozsah dopravy zůstává stejný.
  • Rozdělení trasy u některých spojů a tím zajištění přípojů v Lovosicích na nově zavedené spěšné vlaky do a z Ústí nad Labem.

Trať 090 Praha – Děčín

  • Nárůst počtu spojů.
  • Mezi Lovosicemi a Roudnicí nad Labem doplnění páru vlaků, takže i v dopoledním sedle budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu.
  • Poslední večerní zrychlený osobní vlak z Prahy (21:40) do Ústí nad Labem pojede až do Děčína (příjezd 23:44).
  • Z Děčína (odjezd 0:16) pojede v nočních hodinách nový zrychlený vlak do Ústí nad Labem (příjezd 0:33) jako přípoj od posledního vlaku z Bad Schandau.
  • Zavedení nového spěšného vlaku v pracovní dny z Ústí nad Labem hl.n. (14:40) do Lovosic (14:56) a zpět z Lovosic (15:20) do Ústí nad Labem západ (15:36)

 

097 Lovosice – Teplice v Čechách

  • Rozsah dopravy zůstává stejný, v  úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava.

Trať 126 Most – Rakovník

  • Navýšení počtu spojů.
  • V úseku Most – Louny dva nové páry vlaků.
  • Lepší dostupnost centra Loun – všechny spoje, které jezdí pouze z Mostu do Loun a opačně budou prodloužené až do stanice Louny město.
  • Menší časové posuny z důvodů přípojů na vlaky linku U1 v Mostě.
  • Na zastávce Dobroměřice budou zastavovat na znamení všechny vlaky.

Trať 130 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří

  • Změna dopravního konceptu na lince U1 Děčín – Most – Chomutov.
  • Na spojích jezdí výhradně jednotky RegioPanter.
  • Každé dvě hodiny pojedou vlaky až do Kadaně-Prunéřova, od těchto spojů budou přípoje do Kadaně předměstí a Klášterce nad Ohří.
  • Každé dvě hodiny jezdí spoje do Mostu.
  • V pracovní dny v dopravní špičce pojedou nově osobní vlaky z Ústí nad Labem do Louky u Litvínova, kde je zajištěný přestup na motorový vlak do Litvínova.
  • Mezi krajskou metropolí a Teplicemi v Čechách budou v pracovní dny ve špičce jezdit vlaky ve 30minutovém intervalu.
  • Přibude večerní vlak z Ústí nad Labem (23:33) do Teplic v Čechách (23:55) a zpět z Mostu (23:24) do Ústí nad Labem (0:30).

Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí

  • Na trati je nový koncept, vlaky pojedou jako přípoje do Kadaně-Prunéřova k vlakům regionální i dálkové dopravy.

Trať 133 Chomutov – Jirkov

  • Změna konceptu, kromě školního vlaku, který pojede z Jirkova do Kadaně předměstí, nebude přímá linka Kadaň předměstí – Jirkov.
  • Vlaky Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí budou nově zajišťovat přípoje k / od rychlíků Cheb – Praha a opačně a k vlakům linky U1 z Děčína a opačně.
  • Mezi stanicemi Chomutov a Jirkov zůstává 12 párů vlaků.

Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov

  • Zůstává základní dvouhodinový takt, v pracovní dny proložený vlaky z Ústí nad Labem do Louky u Litvínova, kde je zajištěný přestup na motorový vlak do Litvínova.

Trať 137 Chomutov – Vejprty

  • Vlaky pojedou v období od 1. května do 28. září 2015 a pouze o víkendech.
  • Spoje budou navazovat na rychlíky Praha – Cheb; odjezdy z Chomutova v 10:05 a 16:05, z Vejprt ve 14:28 a 18:28.
  • Německý dopravce už nebude zajišťovat spojení mezi Cranzahl a Vejprty / Chomutov.

Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný jako v jízdním řádu 2014:

  • Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
  • Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n.
  • Trať 081 Děčín – Rumburk, Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa
  • Trať 083 Rumburk – Dolní Poustevna
  • Trať 084 Rumburk – Mikulášovice (víkendový provoz)
  • Trať 095 Vraňany – Straškov (– Zlonice)
  • Trať 096 Roudnice nad Labem – Račiněves
  • Trať 110 Louny – Kralupy nad Vltavou
  • Trať 114 Lovosice – Postoloprty
  • Trať 123 Most – Žatec západ
  • Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka
  • Trať 131 Ústí nad Labem – Bílina
  • Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
  • Trať 140 Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary – Cheb
  • Trať 160 Žatec – Plzeň
  • Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou

Modernizované vozy na jednotlivých tratích

  • Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 86 % osobních vlaků s klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee;
  • Trať 073 Ústí nad Labem – Děčín: 100 % modernizovanými soupravami (93% jednotkami Regionova a 7 % klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee)
  • Trať 081 Děčín – Rumburk, Děčín – Česká Lípa: 100 % vlaků modernizovanými a novými jednotkami Desiro a RegioShark, Regionova a 854 + 954
  • Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk: na všech spojích linky U28 jednotka Desiro, na vložených vlacích v úseku Rumburk – Dolní Poustevna jezdí jednotky RegioShark, Regionova a motorový vůz 810, v úseku Rumburk – Šluknov také rychlíková souprava 854 + 954. Celkem 90 % všech spojů zajišťují modernizovaná a nová vozidla.
  • Trať 084 Rumburk – Mikulášovice přes Panský: 100 % vlaků jednotkou RegioShark
  • Trať 087 Lovosice – Česká Lípa: 100 % vlaků jednotkou Regionova
  • Trať 090 linka Ústí n.L. hl.n. – Praha Masarykovo nádraží: 100 % osobních vlaků jednotkou CityElefant, v úseku Děčín – Ústí n. L. 7 jednotek RegioPanter, 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“ a 1 jednotka Desiro
  • Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách: 100 % vlaků modernizovanými vozidly Regionova v úseku Teplice v Čechách – Radejčín; v úseku Radejčín – Lovosice náhradní autobusová doprava
  • Trať 114 Lovosice – Postoloprty: 100 % spojů jednotkou Regionova
  • Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka: 70 % spojů jednotkou Regionova
  • Trať 126 Most – Rakovník: v úseku Most – Rakovník 100 % vlaků jednotkou Regionova, na několika vložených spojích v úseku Most – Louny město motorový vůz 810
  • Trať 130 Ústí nad Labem – Chomutov: na lince U1 Děčín – Kadaň-Prunéřov jezdí 7 nových jednotek RegioPanter, 1 jednotka RegioShark a 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“; kromě několika vložených posilových vlaků, na kterých je nasazena klasická souprava, jezdí na všech spojích linky U1 nové jednotky. V úseku Most – Chomutov – Kadaň-Prunéřov – Klášterec nad Ohří (– Karlovy Vary) na lince U2 jezdí jednotka Regioshark, Regionova, motorové vozy 810 a klasické soupravy.
  • Trať 131 Ústí n.L. – Bílina: 100 % vlaků jednotkou Regionova
  • Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí: 65 % vlaků jednotkou Regionova
  • Trať 133 Chomutov – Jirkov: 83 % vlaků jednotkou Regionova
  • Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov: v úseku Teplice v Čechách – Litvínov 70 % vlaků jednotkou Regionova, v úseku (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Louka u Litvínova 100 % spojů jednotkou RegioPanter
  • Trať 160 Žatec – Plzeň (úsek v Ústeckém kraji Žatec – Blatno u J.): 100 % vlaků jednotkou Regionova.

 

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*